Baza wiedzy

 
 
 
 

Pierwsze kroki

 
Czy mogę korzystać z VoIP będąc za granicą?

 
 
W trakcie rejestracji podajesz adres e-mail oraz login i ustalasz hasło do panelu klienta, dzięki którym będziesz mógł logować się do systemu. Hasło powinno składać się z przynajmniej 12 znaków, małych i dużych liter oraz cyfr, jeśli je zapomniałeś użyj na stronie logowania opcji: - czytaj więcej
Tak, z naszej usługi można korzystać z każdego miejsca tam gdzie jest dostęp do Internetu. 
Niekiedy może się tak zdarzyć, że dostawca internetu będzie blokował VoIP. Dzieje się tak np. w Egipcie lub Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
 
Jakich urządzeń potrzebuję aby korzystać VoIP?
Jak wybieramy numer telefonu?

 
 
Aby korzystać z technologii VoIP masz do wyboru następujące urządzenia:
- Telefon IP
- Komputer z darmową aplikacją
- Telefon komórkowy z aplikacją
- Centrala IP
- Bramka VOIP i zwykły telefon analogowy
Aby połączyć się z numerem stacjonarnym lub komórkowym w Polsce wybieramy 9 cyfrowy numer np: 612504000 
Połączenia międzynarodowe poprzedzamy prefixem z dwoma zerami np. 0049, 0046, etc.
Na numery specjalne np. 19330 dzwonimy podając numer kierunkowy miasta np. 2219330

 
 
Ile płaci osoba dzwoniąc na numer w SuperVoIP?

 
 
Osoba dzwoniąca płaci według taryfy własnego operatora tak jak za połączenie na telefon stacjonarny lub komórkowy. Numery wirtualne traktowane są jak normalne numery telefoniczne.
Przeniesienie numeru inicjuje się samodzielnie wybierając na koncie SIP "dodaj numer" > "od innego operatora". W formularzu przeniesienia można wpisać więcej jak jeden numer, w przypadku kilku numerów jeśli dotychczasowy operator fakturuje je osobno najlepiej wygenerować kilka wniosków zgodnie z fakturami lub specyfikacją usług obecnego operatora. - czytaj więcej

 
 
Weryfikacja konta

 
 
Numer zagraniczny dodasz samodzielnie wybierając na koncie SIP "dodaj numer" > "zagraniczny" następnie wybierz kraj oraz rodzaj numeru / strefę numeracyjną.
Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta użytkownika w naszej sieci zakup numeru możesz ropocząć podczas rejestracji konta wybierając opcję "Zakładam konto z numerem zagranicznym", kreator poprowadzi Cię kolejno w każdym kroku. - czytaj więcej
Po rejestracji konta w sieci SuperVoIP niezbędne jest wykonanie tradycyjnego przelewu bankowego na dowolną kwotę, minimum 1 zł, kwota ta zasili Twoje saldo w SuperVoIP. Dane nadawcy przelewu muszą być zgodne z danymi podanymi podczas rejestracji. Przelew weryfikacyjny należy wykonać z polskiego banku, następne zasilenia będą możliwe przez system płatności online, środki na koncie ważne są bezterminowo.

 
 
 

Rozliczenia i faktury

 
Jak można sprawdzić stan konta przez telefon?

 
 
Doładowanie konta prepaid odbywa się szybkim przelewem operatorem płatności PayU, bramka umożliwia wpłaty online z większości banków jak również kartą płatniczą lub przelewem na rachunek operatora. czytaj więcej
Stan konta sprawdzisz wybierając *22 z telefonu zalogowanego do sieci SuperVoIP

 
 

Problemy techniczne 

 
Jeśli konfigurujesz urządzenie lub aplikację SIP po raz pierwszy upewnij się że wpisujesz poprawne dane konfiguracyjne (numer konta SIP oraz hasło do konta SIP) - dane te zostały wysłane na adres e-mail po weryfikacji konta. Hasło do konta SIP możesz zmienić.... -  czytaj więcej
Jeżeli Twoje urządzenie wylogowało się i nie chce zalogować się ponownie lub jest zalogowane (w panelu widac zieloną ikonę), ale nie dochodzą do niego połączenia przychodzące.... - czytaj więcej
 
Jeżeli Twoje aplikacja często wylogowuje się lub nie chce się zalogować zastosuj się do poniższych sugestii. 
Pamiętaj, że nie prowadzimy wsparcia dla aplikacji a do niezawodnego korzystania z VoIP rekomendujemy sprzętowe telefony IP. - .czytaj więcej
Jeżeli masz problem ze słyszalnością, czyli połączenie jest odebrane, ale jest głuche zrestartuj router i urządzenie do prowadzenia rozmów, sprawdź czy na routerze nie masz włączonego firewalla i czy nie blokujesz odpowiednich portów. - czytaj więcej
 
Głuche połaczenia z dziwnych numerów są bezposrednimi połączeniami IP inicjowanymi i wysyłanymi bezpośrednio do urządzenia z pominieciem naszej sieci. - czytaj więcej
Poniżej podajemy kilka przykładów jak poprawić jakość dźwięku podczas rozmowy poprzez VoIP - czytaj więcej
 
Dlaczego rozmowy rozłączają się po 30 sekundach?

 
 
Może to być jeden z poniższych problemów.
1. Sprawdź i ewentualnie wyłącz na routerze funkcję SIP ALG.
2. Wyłącz firewall na routerze.
3. Upewnij się u dostawcy internetu czy masz publiczny adres IP (jest to częsty problem przy internecie poprzez sieć GSM)
Należy wyłączyć funkcję "In times of network disruption, automatically hang up calls after". Opcja ta znajduje się w menu Options/advanced/network. - czytaj więcej
 

Informacje techniczne 

 
Do konfiguracji dowolnego urządzenia IP lub aplikacji potrzebujesz tylko:
Numer konta SIP: 7 cyfrowy numer, dostępny w zakładce "moje konto/usługi" oraz hasło do konta SIP....czytaj więcej
SIP trunk jest usługą dedykowaną dla central telefonicznych, umożliwia realizację ruchu przychodzącego z wszystkich numerów publicznych na koncie SIP oraz zarządzanie prezentacją z centrali użytkownika. czytaj więcej
 
Jakie obsługujecie kodeki i protokoły?
Jakie porty potrzebuję do obsługi połączeń VoIP?

 
 
Kodeki audio: g722 HD, g711u, g711a, iLBC, GSM
Kodeki video: h261, h263, h263+, h264, Opus (połączenia video są realizowane tylko między kontami SIP)
Wspieramy protokoły: UDP, TLS oraz TCP
Obsługiwane porty RTP zakres od 10000 do 20000
Obsługiwane porty SRTP zakres od 20001 do 30000
Domyślnie nie trzeba przekierowywać żadnych portów. Routery powinny sobie z tym poradzić. Czasem trzeba wyłączyć firewall lub SIP ALG, które często blokują komunikację SIP.
Sygnalizację SIP puszczamy na porcie UDP 5060 i 5090 oraz TCP i TLS 5061
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 20000

 
 
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP
Czy obsługujecie szyfrowanie połączeń?

 
 
Sygnalizację SIP przyjmujemy na porcie UDP 5060 i 5090, TCP 5061 oraz TLS na porcie 5061
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 25000
a połączenia SRTP na portach od 25000 do 30000
Serwer sygnalizacji: to sip.supervoip.pl z adresem IP: 185.53.97.50
Serwery RTP używają adresów sieci: 185.53.97.32/27
Tak, obsługujemy szyfrowanie połączeń przy uzyciu protokółu SRTP.
SRTP wspierają między innymi urządzenia: Grandstream i Yealink oraz aplikacje SuperSIP, Linphone i Grandstream wave.
Aby aktywować szyfrowanie na swoim koncie SIP kliknij na numer konta SIP w panelu klienta.

 
 
Tak, obsługujemy websockety.
Aby się połączyć używaj adresu WebSocket Server: wss://sip.supervoip.pl:7543 - czytaj więcej
Tak, obsługujemy BLF.czytaj więcej

 
 
Przełączenie (call transfer) rozmowy na inny numer możliwe jest w przypadku połączenia przychodzącego oraz wychodzącego. 
Transfer połączenia przychodzącego:
Połączenie przychodzące można przełączyć na inne stanowisko bezpośrednio z poziomu urządzenia lub za pomocą naszej wirtualnej centrali.....czytaj więcej
Aby przechwycić połączenie przychodzące na inne konto SIP wybierz na klawiaturze telefonu:
*8XXX gdzie XXX oznacza numer wewnętrzny, którego połączenie chcesz przechwycić,
*8112 aby przechwycić aktualnie dzwoniące konto bez podawania numeru wewnętrznego. - czytaj więcej

 
 
Jakie łącze potrzebuję aby korzystać z VoIP?

 
 
Wystarczające pasmo transmisji to około 30 kbit/s, to niewiele, ale proszę zwrócić uwagę czy łącze, które posiadzasz nie jest zbytnio obciążone.
Najlepiej działają łącza kablowe np. INEA, UPC, radiowe, światłowód.
Sprawdza się również łącze LTE (PLUS, ORANGE, T-Mobile, PLAY, ale należy zadbać aby łącze miało publiczny adres IP (może być zmienny).
Domyślnie przez konto SIP można prowadzić jednocześnie 1 rozmowę wychodzącą. Limit możesz zwiększyć włączając usługę globalną "Dodatkowe kanały wychodzące" za 1 zł netto / mc za kanał....czytaj więcej

 
 

Konfiguracja usług

 
Dodaj konto SIP jeśli:
- posiadasz inną lokalizację w której chcesz skonfigurować usługę,
- zamierzasz uruchomić kolejne stanowisko...,. czytaj więcej
Konto SIP jest niezbędne do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących, jest to wirtualna linia telefoniczna do Twojego urządzenia. Do konta SIP możesz zalogować równocześnie 5 urządzeń SIP, zalecamy jednak aby każde urządzenie końcowe (stanowisko) posiadało indywidualne konto SIP. czytaj więcej