Zanim rozpoczniesz konfigurację musisz dowiedzieć się jaki adres IP otrzymał Twój telefon.
Z menu telefonu wybierz status/network
Adres IP wpisz w przeglądarkę internetową na Twoim komputerze
Domyślne dane logowania do konfiguracji Twojego telefonu to:
user: Polycom (pierwsza duża litera)
hasło: 456
Następnie wchodzimy na zakładkę: Lines
i wpisujemy:
Display name: Nazwa dowolna
Adress: Numer konto SIP (znajdziesz go w panelu w moje konto / usługi)
Authentication User ID: konto SIP (znajdziesz go w panelu w moje konto / usługi)
Authentication Password: Hasło do konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienic w panelu zarządzania. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu
Poniżej w grupie Server 1 wpisz:
Address: sip.supervoip.pl
Port: 5060
Expires: 360
1. Aby poznać adres IP telefonu należy nacisnąć podświetlony przycisk, który znajduje się na BAZIE. Na wyświetlaczu słuchawki wyświetli się adres IP telefonu
2. Uzyskany adres wpisujemy w okno przeglądarki internetowej
3. Logujemy się do telefonu podając domyślny PIN 0000
4. Przejdzmy do zakładki Ustawienia -> Telefonia -> Połączenia (Settings -> Telephony -> Connections)
5. Po prawej stronie przy pozycji 1 kliknij przycisk Edycja (Edit)
6. Na dole strony klikamy Pokaż ustawienia dodatkowe (show advanced settings)
7. W pole Nazwa uwierzytelniania (Authetication name) wpisujemy login SIP widoczny w panelu supervoip.pl w zakładce moje konto/usługi. Będzie to 7 cyfrowy numer zaczynający się na 12.....
8. W pole Hasło uwierzytelniania (Authetication password) wpisujemy hasło do konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienic w panelu zarządzania. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu.
9. W polu Nazwa użytkownika (Username wpisujemy) to samo co w polu Authetication Name
10. W polu Nazwa wyświetlana (Display Name wpisujemy) dowolna nazwę
11. Klikamy Pokaż ustawienia dodatkowe (Show advanced settings)
12. W polu Domena (domain) wpisujemy: sip.supervoip.pl
13. W polu Adres serwera proxy (proxy server address) wpisujemy: sip.supervoip.pl
14. W polu Serwer rejestracji (Registration server) wpisujemy: sip.supervoip.pl
15. Na dole strony akceptujemy przyciskiem Ustaw (SET)
16. Następnie wchodzimy do zakładki: Ustawienia -> Telefonia -> Przypisanie numeru (Settings -> Telephony -> Number Assignment)
17. Zaznaczmy w opcji dla połączeń wychodzących (for outgoing calls) i dla połączeń przychodzących (for incoming calls) aby połączenia były realizowane przez zdefiniowane konto voip
Zrzut ekranu z konfiguracji polskiej:
Zrzut ekranu z konfiguracji angielskiej:
1. odczytać adres IP telefonu,
2. zalogować się do strony konfiguracji telefonu wpisując w przeglądarce jego adres IP,
3. kliknąć w prawym górnym rogu na "admin login"
4. wybrać linię, którą chcesz skonfigurować (Ext 1 lub Ext 2),
5. podać następujące parametry:
NAT Keep Alive Enable: Yes
Register Expires: 60 [sekund]
Proxy: sip.supervoip.pl
Display Name/Name: Dowolna nazwa
User ID: nazwa konta SIP (12xxxxx)
Password: hasło konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienic w panelu zarządzania. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu.
Preferred Codec: G729
Podłącz przewód LAN do wejścia INTERNET
Podłącz zasilacz dla ładowarki telefonu W56H
Na telefonie kliknij OK > Status > Baza. Na ekranie wyświetli się adres IP (np. 192.168.0.220)
Uruchom dowolną przeglądarkę internetową (np.: Internet Explorer lub Chrome). W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP bramki VoIP.
W oknie logowania wprowadź: nazwa użytkownika: admin oraz hasło: admin
Po zalogowaniu widoczna będzie zakładka Status, w zakładce Ustawienia zmień język na: polski
Przejdź do zakładki Konto i uzupełnij pola:
Aktywność linii: Włączone
Etykieta: dowolna nazwa
Nazwa wyświetlania: dowolna nazwa
Nazwa użytkownika: numer konta SIP
Hasło: hasło do konta SIP ( hasło składa się z minimum 12 znaków, jest wysyłane na adres email po rejestracji )
URL serwera: sip.supervoip.pl
Transport - UDP
Zapisz ustawienia przyciskiem Potwierdź
Przejdź do zakładki Funkcje
Wybierz z menu po lewej stronie: Informacje ogólne
Zmień domyślne parametry:
Użyj Outbound Proxy przy połączeniach: Wyłączone
Zezwalaj na połączenia po IP: Wyłączone
Zapisz zmiany przyciskiem Potwierdź
1. Uruchom dowolną przeglądarkę internetową (np.: Internet Explorer lub FireFox )
2. W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP telefonu, Jego IP znajdziesz na wyświetlaczu telefonu.
3. W oknie logowania wpisz admin
4. Przejdź do zakładki Account1 i wprowadź odpowiednie ustawiania:
Account active: Yes
Accoun Name: Dowolna Nazwa
Sip Server: sip.supervoip.pl
Sip UserID: 7 cyfrowy login, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu supervoip.pl najczęściej zaczynający się na 12XXXXX
Authenticate ID: 7 cyfrowy login, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu supervoip.pl najczęściej zaczynający się na 12XXXXX
Authenticate password: hasło do konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienic w panelu zarządzania. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu
Send DTMF: via RTP (RFC2833)
NAT Traversal (STUN): YES
5. Zapisz ustawienia przyciskiem Update
1. Uruchom dowolną przeglądarkę internetową (np.: Internet Explorer lub FireFox )
2. W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP telefonu, Jego IP znajdziesz na wyświetlaczu telefonu.
3. W oknie logowania wpisz admin
4. Przejdź do zakładki Account1 i wprowadź odpowiednie ustawiania:
Account active: Yes
Accoun Name: Dowolna Nazwa
Sip Server: sip.supervoip.pl
Sip UserID: 7 cyfrowy login, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu supervoip.pl najczęściej zaczynający się na 12XXXXX
Authenticate ID: 7 cyfrowy login, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu supervoip.pl najczęściej zaczynający się na 12XXXXX
Authenticate password: hasło do konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienic w panelu zarządzania. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu.
Name: Dowolna Nazwa
Send DTMF: via RTP (RFC2833)
NAT Traversal (STUN): Wybieramy z listy KeepAlive
5. Zapisz ustawienia przyciskiem Update
1. Uruchom dowolną przeglądarkę internetową (np.: Internet Explorer lub FireFox )
2. W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP telefonu
Aby go poznać wejdź do Menu telefonu, następnie do zakładki status. Adres IP zostanie wyświetlony
3. Po uzyskaniu adresu IP telefonu wprowadź go w pasku adresu przeglądarki internetowej
4. W oknie logowania w polach Użytkownik i Hasło wpisz admin
5. Przejdź do zakładki Account i wprowadź odpowiednie ustawiania:
Line Active: On
Label: Dowolna Nazwa
Display Name: Dowolna Nazwa
Register Name: 7 cyfrowy login, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu supervoip.pl najczęściej zaczynający się na 12......
User Name: 7 cyfrowy login, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu supervoip.pl najczęściej zaczynający się na 12......
Password: hasło do konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienic w panelu zarządzania. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu
SIP Server: sip.supervoip.pl
Enable Outbound Proxy Server: Disabled
Transport: UDP
NAT Traversal: Enabled
6. Następnie rozwiń zakładkę Codecs i wprowadź następujące ustawienia:
Enable codecs: PCMA, PCMU, g722
7. Rozwiń zakłądkę Advanced i wprowadź nastepujące ustawienia:
UDP Keep-alive Interval: 60
Login Expire: 300
8. Zapisz ustawienia