Pytania techniczne
Jeśli nie odnajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z nami
Mają na celu znalezienie luki w Państwa bramce VoIP lub telefonie IP
Można to zablokować na parę sposobów:
W urządzeniach Grandstream poszukaj opcji:
Accept Incoming SIP from Proxy Only: YES
Disalbe Direct IP call: YES
W urządzeniach Yealink poszukaj opcji:
Allow IP call: NO
Accept SIP trust server only: Enabled
Lub skonfiguruj router tak aby Twoje urządzenie było za NAT-em
Poniżej podajemy kilka przykładów jak poprawić jakość dźwięku podczas rozmowy poprzez VoIP:
Objaw: Głos faluje, ścisza się, jest niewyraźny (rozmowa przez komputer).
Rozwiązanie: Wyłącz wzmocnienie mikrofonu, wyłącz efekty w ustawieniach karty muzycznej. Zainstaluj inną aplikację.
Objaw: Mam echo, rozmówcy słyszą siebie lub ja słyszę siebie (rozmowa przez komputer)
Rozwiązanie: Wyreguluj czułość mikrofonu i głośników, rozmawiaj przez mikrofon i nauszne słuchawki. Zainstaluj inną aplikację.
Objaw: Mam echo, rozmówcy słyszą siebie lub ja słyszę siebie (rozmowa przez bramkę VoIP)
Rozwiązanie: Wyreguluj głośność słuchawki i czułość mikrofonu w bramce VoIP i w telefonie.
Objaw: Głos zanika na parę sekund i znów się pojawia (łącze radiowe)
Rozwiązanie: Operator łącza radiowego włączył funkcję agregacji pakietów. Aby rozmowa nie miała przerw należy zgłosić prośbę o wyłączenie tej funkcji.
Objaw: Głoś jest szarpany, następuje dukanie i przerywany dźwięku
Rozwiązanie: Są to typowe objawy niestabilnego łącza internetowego. Proszę sprawdzić prędkość łącza, sprawdzić czy łącze nie jest obciążone.
Objaw: Głoś jest niewyraźny na routerze z bramkąLTE
Rozwiązanie: Wyłącz obsługę kodeka g722 na routerze lub zablokuj ten kodek w koncei SIP w panelu zarządzania supervoip.pl
Jeśli jesteś pewien swoich danych konfiguracyjnych:
na aplikacji:
- zmień port SIP na 5090
- zmień na swoim urządzeniu lub aplikacji typ transportu z UDP na TCP lub TLS
na routerze:
- upewnij się że jest wyłączona opcja SIP ALG
- wyłącz również funkcję UPnP
- zmień ustawienia NAT na symetryczne
jeśli te operacje nie pomogą a posiadasz internet LTE zapytaj swojego operatora GSM o to aby otrzymać publiczny adres IP (może być zmienny)
1. Wyłącz i włącz swój router (urządzenie udostępniające internet)
2. Upewnij się że na routerze jest wyłączona opcja SIP ALG
Jeśli zdarza się to często:
1. Zmień port SIP na 5090
2. Zmień na swoim urządzeniu typ transportu z UDP na TLS lub TCP
jeśli te operacje nie pomogą a posiadasz internet LTE zapytaj swojego operatora GSM o to aby otrzymać publiczny adres IP (może być zmienny)
Tak, z tej usługi można korzystać z każdego miejsca tam gdzie jest dostęp do Internetu.
Niekiedy może się tak zdarzyć, że dostawca internetu będzie blokował VoIP.
Tak, obsługujemy websockety.
Można połączyć używając adresu WebSocket Server: wss://sip.supervoip.pl:7543
Działanie websocketów można przetestować używając darmowego klienta Sipml5
https://www.doubango.org/sipml5/call.htm?svn=252
Może to być jeden z poniższych problemów.
1. Sprawdź i ewentualnie wyłącz na routerze funkcję SIP ALG.
2. Wyłącz firewall na routerze.
3. Upewnij się u Swojego operatora czy masz publiczny adres IP (jest to częsty problem przy internecie poprze sieć GSM)
Należy wyłączyć funkcję "In times of network disruption, automatically hang up calls after". Opcja ta znajduje się w menu Options/advanced/network
Istnieje oczywiście możliwość zwiększenia tego limitu.
Limit możesz zwiększyć włączając usługę globalną o nazwie "Dodatkowe kanały wychodzące" za 1 zł netto / mc za kanał.
Rozmowy przychodzące na konto SIP nie są limitowane.
Numery telefoniczne a kanały wychodzące.
Limit połączeń na konto SIP dotyczy tylko połączeń wychodzących. (nie zależy to od numeru jaki posiadasz). Połączenia przychodzące na konta SIP nie są limitowane natomiast niektóre numery mają określoną ilość jednoczesnych połączeń przychodzących (numery zagraniczne mają domyślnie 2 kanały przychodzące - można tę ilość zwiększyć za dodatkową opłatą). Oznacza to, że jeśli numer ma 2 kanały przychodzące wtedy 3 połączenie nie zostanie zrealizowane (taki przypadek zostanie odnotowany w zdarzeniach i będzie widoczny w panelu użytkownika).
- numer polski stacjonarny nie posiada limitu połączęń na numer.
- numer komórkowy polski posiada domyślnie limit 3 połączeń jednoczesnych na numer. Limit można zwiększyć odpłatnie - skontaktuj się z działem handlowym
- numer zagraniczny posiada domyślnie limit 2 połączeń jednoczesnych na numer. Limit można zwiększyć odpłatnie - skontaktuj się z działem handlowym
Osoba dzwoniąca płaci według taryfy własnego operatora tak jak za połączenie na telefon stacjonarny.
Telefony internetowe traktowane są jako telefony stacjonarne.Służy do tego usługa Numery wewnętrzne.
Aby przełączać rozmowy wewnątrz konta klienta (stworzyć wirtualną centralkę) na koncie klienta musisz posiadać więcej niż jedno konto SIP.
Rozróżniamy dwa rodzaje przekierowań (transferów) bezwarunkowe i warunkowe. Po odebraniu połączenia mamy dwie możliwości:
- Transfer bezwarunkowy: Naciskamy # i podajemy numer docelowy. Rozmowa zostanie przełączona bezwarunkowo.
- Transfer warunkowy: Naciskamy ** i podajemy numer docelowy. System łączy nas z numerem do którego chcemy przełączyć rozmowę. Jeśli zdecydujemy się na transfer odkładamy słuchawkę. Jeśli nie zdecydujemy się na transfer wybieramy * aby powrócić do rozmówcy. Przyciskiem * możemy przełączać się między rozmówcami.
Stan konta sprawdzisz wybierając *22 z telefonu zalogowanego do sieci SuperVoIP
Aby połączyć się z numerem stacjonarnym lub komórkowym w Polsce wybieramy 9 cyfrowy numer np 616615335.
Połączenia międzynarodowe poprzedzamy prefixem z dwoma zerami np. 0049, 0046, itd.
Na numery Infolinii dzwonimy wybierająć 9 cyfr np. 800123456
Na numery specjalne takie jak 19330 dzwonimy podając numer kierunkowy miasta 61 19330 lub nie podając numeru kierunkowego, wtedy system sam doda kierunek na podstawie określonej strefy jaką Państwo zdefiniowaliście w panelu.
- Telefon IP
- Komputer z darmową aplikacją
- Telefon komórkowy z aplikacją
- Centrala IP
- Bramka VOIP i zwykły telefon analogowy
Wystarczające pasmo transmisji to około 30 kbit/s, to niewiele, ale proszę zwrócić uwagę czy łącze, które Państwo posiadacie nie jest zbytnio obciążone.
Najlepiej działają łącza kablowe np. INEA, UPC, radiowe, światłowód np. ORANGE
Sprawdza się również łącze LTE (PLUS, ORANGE, T-Mobile, PLAY, ale należy zadbać aby łącze to miało publiczny adres IP.
Obsługujemy następujące kodeki:
Kodeki audio: g722 HD, g711u, g711a, iLBC, GSM
Kodeki video: h261, h263, h263+, h264, Opus (połączenia video są realizowane tylko między kontami SIP)
Wspieramy protokoły: SIP UDP i SIP TLS
Obsługiwane porty RTP zakres od 10000 do 20000
Obsługiwane porty SRTP zakres od 20001 do 30000
Nasz serwery proxy to: sip.supervoip.pl
Sygnalizację SIP puszczamy na porcie UDP 5060 i 5090
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 20000
Jeśli chcesz ograniczyć komunikację z naszym systemem do konkretnych adresów IP to nasza sieć używa adresacji: 185.53.97.32/27
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 25000
a połączenia SRTP na portach od 25000 do 30000
Serwer sygnalizacji: sip.supervoip.pl jest pod adresem IP: 185.53.97.50
Serwery RTP używają adresów sieci: 185.53.97.32/27
Numer konta SIP: 7 cyfrowy numer, dostępny w zakładce "moje konto/usługi"
Hasło do konta SIP: hasło wysyłane jest na adres e-mail podczas rejestracji lub po dodaniu kolejnego konta SIP. Aby ponownie wysłać hasło należy wejść do zakładki "moje konto/usługi" i kliknąć w numer konta SIP
Serwer: sip.supervoip.pl
Protokół: UDP, TLC lub TCP
Dodaj konto SIP jeśli:
- posiadasz inną lokalizację w której chcesz skonfigurować usługę,
- zamierzasz uruchomić kolejne stanowisko i chcesz aby można było rozmawiać w ramach sieci za darmo,
- masz usługę Wirtualnej centrali i potrzebujesz więcej stanowisk,
- masz więcej numerów i chcesz rozróżnić na który numer dzwoni klient przy użyciu jednego telefonu IP
Jak dodać nowe konto SIP?
Aby dodać dodatkowe konto SIP do konta klienta, w panelu w zakładce MOJE KONTO/USŁUGI pod tabelką znajdziesz przycisk DODAJ KONTO SIP.